loading...
كليد بهشت
يه بنده خدا بازدید : 14 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

يكي از شاگردان آيت الله بهاء الديني نقل مي كند كه سال هاي سال در قنوت سرور گراميمان آقاي بهاء الديني ، آيات قرآن و دعا هاي مرسوم را مي شنيديم اما به ناگاه روش ايشان تغيير كرد و در قنوت فقط دعاي ((اللهم كن لوليك... )) را زمزمه مي كرد. وقتي علت را از ايشان پرسيدم فرمود: امام عصر (ع) به من سفارش كرده اند كه در قنوت نمازت براي من دعا كن.

منبع:پور سيد آقايي ، مير مهر ، ص 53  

يه بنده خدا بازدید : 6 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

جدیدترین پژوهش های صورت گرفته درباره آثار نماز خواندن نشان می دهد كه خواندن منظم نماز به میزان زیادی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را كاهش می هد.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، براساس این پژوهش جدید، خواندن منظم نماز میزان ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 50 درصد كاهش می دهد. این پژوهش نشان داد زنانی كه به شكل منظم نماز می خوانند ابتلای آنها به بیماری آلزایمر دستكم 50 درصد كمتر از زنانی است كه نماز نمی خوانند.

شایان ذكر است هدف از اجرای این پژوهش ارائه برنامه ای برای خانواده هایی بوده است كه در معرض بیماری آلزامیر بودند.




يه بنده خدا بازدید : 9 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)
کات پزشکی پیرامون نماز 

مجموعه ای که تحت عنوان “ چهل نکته پزشکی پیرامون نماز “ پیش روی شماست ، کوششی ناچیز و حرکتی کوچک در جهت هدفی بزرگ است ، که آن هدف بزرگ همانا اثبات همسویی “ علم و دین ” است ..

نکات پزشکی پیرامون نمازـ دکتر مجید ملک محمدی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

العلم علمان ، علم الابدان و علم الدیان    ( پیامبر اکرم (ص)) 

پیشگفتار

مجموعه ای که تحت عنوان “ چهل نکته پزشکی پیرامون نماز “ پیش روی شماست ، کوششی ناچیز و حرکتی کوچک در جهت هدفی بزرگ است ، که آن هدف بزرگ همانا اثبات همسویی “ علم و دین ” است .

 در جهان امروز گروهی از مردمان ( از جمله مردم ممالک غرب ) با پیشرفت روز افزون و حیرت بر انگیز علوم مختلف و با مشاهده توانایی های بی حد و حصر علم در گره گشایی از مشکلات بشری ، اصالت محض را به “ علم ” داده اند و آن را بعنوان تنها راه نجات خویش برگزیده اند .

 در مقابل در طول تاریخ همواره مردمان دیگری نیز وجود داشته اند که “ دین ” را برای برخوررداری از زندگی سعادتمندانه ، کافی دانسته اند و با بی اهمیت جلوه دادن همه مسائل دنیایی از جمله حتی “ علم ” در اعتقادات خویش اصالت مطلق را به “ دین ” بخشده اند .

يه بنده خدا بازدید : 9 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)
سخن رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه ای درباره نماز

مقام معظم رهبری، حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای

نماز آرام بخش ترین معجون هستی است که روان آدمیان را مشحون از صلابت و رضا می کند. نماز گواراترین شربت آسمانی است که هیچ مائده ای با آن برابری نمی کند. نماز سبزینه ی نیاز است و آبرو که در آن ذره ای از خلش و خفت وجود ندارد. و در یک کلام نماز تابش آفتاب جمال خدا بر کویر هیات انسانی است.

از خداوند متعال برایتان آرزوی سعادت و کمال می نمایم و عاجزانه از درگاهش می خواهیم که ما را از نمازگزاران حقیقی قرار دهد.

منبع:http://paradise-key-fa.blogfa.com

يه بنده خدا بازدید : 8 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)
چرا کلید بهشت، نماز است؟
پاسخ اجمالی

هدف آفرینش انسان برای بندگی و معرفت خدای متعال است و در سایه پرستش خداوند است که انسان به کمال و مقام قرب الاهی می رسد. نماز، بهترین صورت اظهار عبودیت و بندگی خالق متعال است. التزام به نمازهای پنج گانه، سبب فضیلت روان و قدرت روحى است که انسان را از ارتکاب گناه و رفتار ناشایسته باز می دارد و نیروى تقوا را در روان انسانى قوی تر می کند. در این صورت است که می توان فهمید چرا نماز، کلید دروازه بهشت است.

 

ناگفته نماند که نماز، یکی از اعمال عبادی است که ثوابی همچون کلید بهشت برای آن در نظر گرفته شده است؛ زیرا در روایات، محبّت به ائمه اطهار (ع)، ذکر لا إله إلا الله، صبر و ... نیز کلید بهشت شمرده شده اند. همچنین از این روایات فهمیده می شود که نماز با ایمان به توحید و یگانگی خداوند و محبّت اهل بیت (ع) عجین شده و وابستگی ویژه ای دارد.

يه بنده خدا بازدید : 7 جمعه 01 فروردین 1393 نظرات (0)

سرخوش ان عیدی كه بانی نور

                                            
ازكناركعبه بنماید ظهور

قلبهارا مهر هم عهدی زند

                                   
ازحرم بانگ انالمهدی زند

عیدتون مبارك
سالتون پرشكوفه

يه بنده خدا بازدید : 7 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (0)
حضور قلب در نماز به این معنا است که انسان در نماز، دل را با زبان همراه نماید، به گونه ای که با تمام وجود، خود را در محضر خداوند بی مثال ببیند و تمام توجّه و حواس خود را به سوی آن قدرت بی نظیر، متمرکز نماید، و به تعبیر عوامانه، شش دانگ حواسش نزد خداوند

يه بنده خدا بازدید : 8 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)
  • در باب آثار و عقوبات سبک شمردن نماز، روايتي از حضرت ختمي مرتبت به نقل از دختر مکرمه‌شان نقل شده است که بسيار تکان‌هنده است: حضرت زهرا سلام الله عليها از رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم، سوال کرد: « فقالت: يا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال .....

يه بنده خدا بازدید : 5 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)
از موارد مؤثر در جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت می‌توان به نقش امام جماعت، نظافت مساجد، نقش نمازگزاران در مساجد و ارائه الگو برای جذب جوانان و نوجوانان به نماز و مسجد اشاره كرد.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
باسلام.اين سايت سايت اختصاصي نماز است.از شما خوانندگان محترم خواهشمندم هرنوع مطلب،خاطره و... درباره نماز داريد براي ما بفرستيد تا با نام خودتان در سايت ثبت گردد. خوشحال مي شويم از نظرات ، انتقادات و پيشنهادات شما درباره مطالب سايت مطلع شويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 28
  • بازدید کلی : 1,742
  • کدهای اختصاصی